Inspekční zpráva

 

  Hodnocení průběhu vzdělávání
Ve všech třídách MŠ je vzdělávání provázeno přívětivou a klidnou atmosférou. Po ranním
příchodu měly děti široké možnosti výběru činností včetně pohybových či digitálních.
Společně organizovaný úklid podporoval dovednost spolupráce. Děti ve všech třídách
projevovaly kladné sociální vztahy a dobré komunikační dovednosti. Společná ranní
posezení byla vedena vhodným způsobem, poskytla dětem dostatečný prostor
pro samostatný mluvní projev, vyjádření vlastních názorů nebo pocitů. Učitelky pokládaly
otevřené otázky, které děti vedly k chápání souvislostí i k prohlubování prosociálního cítění.
Pohybové aktivity naplnily svůj zdravotně preventivní účel, měly dostatečnou dynamiku
a správnou strukturu.
Hlavní řízené činnosti vycházely z aktuálního tematického bloku. Příkladnými metodami
za pomoci efektivních pomůcek vyrobených učitelkou byla s nejstaršími dětmi
procvičována předmatematická gramotnost. Další učitelky rozvíjely např. kompetence
k učení nebo k řešení problémů. Zvolené metody a formy vzdělávání (samostatná práce,
práce ve dvojicích) podněcovaly děti ke spolupráci, komunikaci či vyhledávání řešení.
Učitelky kvalitně zhodnotily úsilí dětí a s využitím účelných nástrojů vedly děti
k sebehodnocení.
Organizace stolování není ve většině tříd zcela plynulá, nevede děti k samostatnosti
a sebeobsluze, vytváří prostoje. Děti většinou nemohou ovlivnit velikost a složení porce.
Pitný režim je systematicky zaveden a děti jsou k jeho dodržování a využívání dostatečně
vedeny. Pobyt venku byl realizován v požadovaném rozsahu. Organizace odpočinku
je ve třídách přizpůsobena vývojovým předpokladům dětí. Starším dětem s nižší potřebou
odpočinku jsou po četbě pohádek nabízeny další klidové činnosti.