Hodnocení průběhu vzdělávání Ve všech třídách MŠ je vzdělávání provázeno přívětivou a klidnou atmosférou. Po ranním příchodu měly děti široké možnosti výběru činností včetně pohybových či digitálních. Společně organizovaný úklid podporoval dovednost spolupráce. Děti ve všech třídách projevovaly kladné sociální vztahy a dobré komunikační dovednosti. Společná ranní posezení byla vedena vhodným způsobem, poskytla dětem dostatečný prostor pro samostatný mluvní projev, vyjádření vlastních názorů nebo pocitů. Učitelky pokládaly otevřené otázky, které děti vedly k chápání souvislostí i k prohlubování prosociálního cítění. Pohybové aktivity naplnily svůj zdravotně preventivní účel, měly dostatečnou dynamiku a správnou strukturu. Hlavní řízené činnosti vycházely z aktuálního tematického bloku. Příkladnými metodami za pomoci efektivních pomůcek vyrobených učitelkou byla s nejstaršími dětmi procvičována předmatematická gramotnost. Další učitelky rozvíjely např. kompetence k učení nebo k řešení problémů. Zvolené metody a formy vzdělávání (samostatná práce, práce ve dvojicích) podněcovaly děti ke spolupráci, komunikaci či vyhledávání řešení. Učitelky kvalitně zhodnotily úsilí dětí a s využitím účelných nástrojů vedly děti k sebehodnocení. Organizace stolování není ve většině tříd zcela plynulá, nevede děti k samostatnosti a sebeobsluze, vytváří prostoje. Děti většinou nemohou ovlivnit velikost a složení porce. Pitný režim je systematicky zaveden a děti jsou k jeho dodržování a využívání dostatečně vedeny. Pobyt venku byl realizován v požadovaném rozsahu. Organizace odpočinku je ve třídách přizpůsobena vývojovým předpokladům dětí. Starším dětem s nižší potřebou odpočinku jsou po četbě pohádek nabízeny další klidové činnosti. |