Nahlédněte do jednotlivých tříd naší MŠ
Včeličky (děti od 3 do 4 let)
Třída, do které nastupují děti z rodiny zpravidla ve 3 letech.
Základní cíle:
- umožnit dětem vhodnou adaptaci podle individuální potřeby, aby pochopily a přijaly nová pravidla, režim dne, správně reagovaly na slovní pokyny
- poskytovat dětem stálou dávku důvěry v jejich schopnosti, podporovat je v samostatnosti tak, aby zvládly běžné nároky okolí, a zvládaly úkoly nastavené plány v TVP
- rozvíjet přiměřené sebevědomí dětí, upevňovat jejich pocit bezpečí a jistoty
- umožnit tvořivě se realizovat v souladu se zájmy a přáním
- nechat děti nést určitou zodpovědnost za své činy, neřešit vše za ně
- učit děti kooperovat mezi sebou
- respektovat soukromí dítěte, ale nabízet mu vhodné činnosti a pomáhat nalézt cestu k ostatním dětem i dospělým
Koťátka (děti od 3 do 4 let)
Třída, do které přechází většinou děti ze včelek, tedy se základními návyky, dovednostmi a znalostmi. Třída je doplněna dětmi přicházejícími z rodiny.
Základní cíle:
- umožnit dětem vhodnou adaptaci podle individuální potřeby, aby pochopily a přijaly nová pravidla, režim dne, správně reagovaly na slovní pokyny
- zdokonalit samostatnost dětí při hygienických návycích i ostatní sebeobsluze
- klást důraz na počátky spolupráce dětí při společné práci
- vést děti k dodržování společenských pravidel při soužití v kolektivu, k řešení vzniklých situací
- umožnit dětem se realizovat a rozvíjet
Štěňátka (děti od 3 do 5 let)
Třída věkově smíšená.
Základní cíle:
- poskytovat dětem stálou dávku důvěry v jejich schopnosti, podporovat je v samostatnosti tak, aby zvládly běžné nároky okolí, zvládaly úkoly nastavené plány TVP
- rozvíjet přiměřené sebevědomí dětí, upevňovat jejich pocit jistoty a bezpečí
- umožnit tvořivě se realizovat v souladu se zájmy a přáním
- rozvíjet schopnosti sebereflexe
- rozvíjet tvořivého myšlení
- environmentální a badatelská profilace
rYBIČKY (děti od 4 – 5 – 6 let)
Třídu tvoří převážně 4-5 leté děti, které přicházejí z nižších tříd i z domova. Bývá věkově různorodá, určitou část vždy tvoří i předškoláci. Mezi dětmi bývají velké rozdíly, proto klademe velký důraz na individuální práci.
Základní cíle:
- u předškoláků příprava na školu, samostatnost při práci, GM cviky, cvičení zaměřená na uvolnění ruky
- u všech dětí samostatné rozhodování, sebeobsluha, stolování
- uvědomění, že za své jednání neseme důsledky
- kamarádské vztahy
- potlačení agresivního chování
- dodržování daných pravidel
- rozvíjení schopností, dovedností
Mravenci (děti od 5 do 7 let včetně dětí s odkladem školní docházky)
Předškolní třída tvořená dětmi, které již MŠ navštěvovaly, eventuálně mají odklad povinné školní docházky.
Základní cíle:
- nabídnout dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy a to formou prožitkového učení, poznáváním a objevováním na základě činností hudebních, pohybových a tvořivých s rozvíjením všech smyslů
- rozvíjet děti v souladu se svými schopnostmi a možnostmi
- podněcovat jejich harmonický rozvoj
- pravidelné GM cvičení a uvolňovací cviky
- dostatečná stimulace rozvoje řeči a jazyka
- upevnění základních společenských návyků, chování a dodržování daných pravidel
- rozvoj samostatného jednání, myšlení a samostatnost ve všech přiměřených sebeobslužných činnostech
- podpora a rozvoj vzájemných vztahů tak, aby se děti ve třídě cítily bezpečně
- posilování sebevědomí a důvěry ve vlastní schopnosti
- postupné prohlubování doby soustředění a pozornosti s cílem vést důsledně k ukončení daného úkolu