Okénko do tříd

Nahlédněte do jednotlivých tříd naší MŠ
Včeličky (děti od 3 do 4 let)

Třída, do které nastupují děti z rodiny zpravidla ve 3 letech.

Základní cíle:
  • umožnit dětem vhodnou adaptaci podle individuální potřeby, aby pochopily a přijaly nová pravidla, režim dne, správně reagovaly na slovní pokyny
  • poskytovat dětem stálou dávku důvěry v jejich schopnosti, podporovat je v samostatnosti tak, aby zvládly běžné nároky okolí,  a zvládaly úkoly nastavené plány v TVP
  • rozvíjet přiměřené sebevědomí dětí, upevňovat jejich pocit bezpečí a jistoty
  • umožnit tvořivě se realizovat v souladu se zájmy a přáním
  • nechat děti nést určitou zodpovědnost za své činy, neřešit vše za ně
  • učit děti kooperovat mezi sebou
  • respektovat soukromí dítěte, ale nabízet mu vhodné činnosti a pomáhat nalézt cestu k ostatním dětem i dospělým
Koťátka    (děti od 3 do 4 let)

Třída, do které přechází většinou děti ze včelek, tedy se základními návyky, dovednostmi a znalostmi. Třída je doplněna dětmi přicházejícími z rodiny.

Základní cíle:
  • umožnit dětem vhodnou adaptaci podle individuální potřeby, aby pochopily a přijaly nová pravidla, režim dne, správně reagovaly na slovní pokyny
  • zdokonalit samostatnost dětí při hygienických návycích i ostatní sebeobsluze
  • klást důraz na počátky spolupráce dětí při společné práci
  • vést děti k dodržování společenských pravidel při soužití v kolektivu, k řešení vzniklých situací
  • umožnit dětem se realizovat a rozvíjet
Štěňátka   (děti od 3 do 5 let)

Třída věkově smíšená.

Základní cíle:
  • poskytovat dětem stálou dávku důvěry v jejich schopnosti, podporovat je v samostatnosti tak, aby zvládly běžné nároky okolí, zvládaly úkoly nastavené plány TVP
  • rozvíjet přiměřené sebevědomí dětí, upevňovat jejich pocit jistoty a bezpečí
  • umožnit tvořivě se realizovat v souladu se zájmy a přáním
  • rozvíjet schopnosti sebereflexe
  • rozvíjet tvořivého myšlení
  • environmentální a badatelská profilace

 

rYBIČKY (děti od 4 – 5 – 6 let)

Třídu tvoří převážně 4-5 leté děti, které přicházejí z nižších tříd i z domova. Bývá věkově různorodá, určitou část vždy tvoří i předškoláci. Mezi dětmi bývají velké rozdíly, proto klademe velký důraz na individuální práci.

Základní cíle:
  • u předškoláků příprava na školu, samostatnost při práci, GM cviky, cvičení zaměřená na uvolnění ruky
  • u všech dětí samostatné rozhodování, sebeobsluha, stolování
  • uvědomění, že za své jednání neseme důsledky
  • kamarádské vztahy
  • potlačení agresivního chování
  • dodržování daných pravidel
  • rozvíjení schopností, dovedností
Mravenci (děti od 5 do 7 let včetně dětí s odkladem školní docházky)

Předškolní třída tvořená dětmi, které již MŠ navštěvovaly, eventuálně mají odklad povinné školní docházky.

Základní cíle:
  • nabídnout dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy a to formou prožitkového učení, poznáváním a objevováním na základě činností hudebních, pohybových a tvořivých s rozvíjením všech smyslů
  • rozvíjet děti v souladu se svými schopnostmi a možnostmi
  • podněcovat  jejich harmonický rozvoj
  • pravidelné GM cvičení a uvolňovací cviky
  • dostatečná stimulace rozvoje řeči a jazyka
  • upevnění základních společenských návyků, chování a dodržování daných pravidel
  • rozvoj samostatného jednání, myšlení a samostatnost ve všech přiměřených sebeobslužných činnostech
  • podpora a rozvoj vzájemných vztahů tak, aby se děti ve třídě cítily bezpečně
  • posilování sebevědomí a důvěry ve vlastní schopnosti
  • postupné prohlubování doby soustředění a pozornosti s cílem vést důsledně k ukončení daného úkolu